Logo Pädagogische Hochschule Ludwigsburg
Logo
PublikationenPublications
 

Huber, S., Tulowitzki, P., & Hameyer, U. (2017). Curriculum and School Leadership – Adjusting School Leadership to Curriculum. In Bridging Educational Leadership, Curriculum Theory and Didaktik (S. 309–332). Springer, Wiesbaden.


Tulowitzki, P. (2017). Internationale Zusammenarbeit im Bereich Schulentwicklung – Möglichkeiten, Gelingensbedingungen, Herausforderungen. Journal für Schulentwicklung, 2(17), 31–35.


Tulowitzki, P. (2017). Shadowing school principals: what do we learn? Educational Management Administration & Leadership, Online First. https://doi.org/10.1177/1741143217725325


Roller, M., & Tulowitzki, P. (2017). Bildungsmanagement International. Beruf: Schulleitung, 12(3), 34.


Pietsch, M., & Tulowitzki, P. (2017). Disentangling school leadership and its ties to instructional practices – an empirical comparison of various leadership styles. School Effectiveness and School Improvement, Online First, 1–21. https://doi.org/10.1080/09243453.2017.1363787


Huber, S., Tulowitzki, P., & Hameyer, U. (2017). School Leadership and Curriculum: German Perspectives. Leadership and Policy in Schools, 16(2), 272–302. http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/15700763.2017.1298816?journalCode=nlps20


Easley, J. & Tulowitzki, P (Hrsg., 2016). Educational Accountability: International perspectives on challenges and possibilities for school leadership. London: Routledge.


Huber, S. G., Gördel, B.-M., Kilic, S., & Tulowitzki, P. (2016). Accountability in the German school system. In Easley, J. & Tulowitzki, P. (Hrsg.), Educational Accountability – International perspectives on challenges and possibilities for school leadership (S. 165-183). London: Routledge.


Tulowitzki, P. (2016). Educational accountability around the globe: Challenges and possibilities for school leadership. In Easley, J. & Tulowitzki, P. (Hrsg.), Educational Accountability – International perspectives on challenges and possibilities for school leadership (S. 233-238). London: Routledge.


Huber, S. G., & Tulowitzki, P. (2016). Digitalisierung und die Rolle der Schulleitung. Infonium, (2), 16–17.


Tulowitzki, P. & Erich, A. (2015): Evaluierung von GIZ-Projekten im Bildungsbereich. E + Z Entwicklung und Zusammenarbeit, (56)(1), S. 29. Download


Huber, S.G., Schneider, N., Gleibs, H.E., Adenstedt, K., Böckermann, M., Drahmann, M, Engelke, S., Groene, C., Klieme, T., Koderisch, P., Rugart, C., Ryl, N., Sassenscheidt, H., Tulowitzki, P., Wellner, I.-M. & Weyand, B. (2015). Empfehlungen für die Kompetenzentwicklung für pädagogische Führung. In S.G. Huber, Stiftung der Deutschen Wirtschaft (sdw) & Robert Bosch Stiftung (Hrsg.), Schule gemeinsam gestalten - Entwicklung von Kompetenzen für pädagogische Führung. Beiträge zu Leadership in der Lehrerbildung (S. 69-82). Münster u.a.: Waxmann. 


Tulowitzki, P. & Huber, S.G. (2015). Shadowing – von erfahrenen Kolleginnen und Kollegen lernen. In Bartz, A., Dammann, M., Huber, S.G., Klieme, T., Kloft, C. & Schreiner, M. (Hrsg.), PraxisWissen SchulLeitung (53.17). München: Wolters Kluwer.


Huber, S.G. & Tulowitzki, P. (Hrsg., 2015). Partizipation – Schule gemeinsam gestalten. Editorial. SchulVerwaltung spezial. Zeitschrift für Schulgestaltung und Schulentwicklung, 17(4), S. 1. 


Huber, S. G. & Tulowitzki, P. (2015). Zur Kooperation zwischen Schulen und ausserschulischen Akteuren in Bildungslandschaften. InfoAnimation, 36(6), S. 3-6.


Tulowitzki, P. (2015). The Development of Educational Leadership and Teaching Professions in Germany. ECPS - Educational, Cultural and Psychological Studies, (11), 45–55. https://doi.org/10.7358/ecps-2015-011-tulo


Tulowitzki, P., Steinger, E. (2014). Evaluationen von Bildungsprojekten. Infonium, (3), S. 12-13.


Huber, S. G., Steinger, E., Tulowitzki, P., Wenger, M., Büzberger, M. (2014): Querschnittsauswertung Bildung: Meta-Evaluierung und Synthese. Bonn, Eschborn, Zug: Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH. Öffentliche Fassung verfügbar unter https://www.giz.de/de/downloads/giz2014-de-hauptbericht-querschnittsausw-bildung.pdf.


Tulowitzki, P. & Huber, S. G. (2014). Shadowing – von erfahrenen Kolleginnen und Kollegen lernen. In S. G. Huber (Hrsg.), Jahrbuch Schulleitung 2014: Befunde und Impulse zu den Handlungsfeldern des Schulmanagements (S. 180–190). Köln: Carl Link.


Tulowitzki, P. (2014). Schulleitung und Schulentwicklung in Frankreich – Fallstudien an collèges im Großraum Paris. Wiesbaden: Springer VS. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-658-04603-3


Hameyer, U. & Tulowitzki, P. (2013). Reflecting curriculum trends in Germany – A conceptual framework for analysis. In W. Kuiper & J. Berkvens (Hrsg.), Balancing Curriculum Regulation and Freedom across Europe (S. 81–98). Enschede: SLO.


Tulowitzki, P. (2013). Leadership and school improvement in France. Journal of Educational Administration, 51(6), 812–835. http://dx.doi.org/10.1108/JEA-03-2012-0026


Easley, J., & Tulowitzki, P. (2013). Policy formation of intercultural and globally minded educational leadership preparation. International Journal of Educational Management, 27(7), 744–761. http://dx.doi.org/10.1108/IJEM-04-2012-0050 [Hinweis: Der Artikel wurde mit einem Emerald Highly Commended Paper Award ausgezeichnet]


Hameyer, U., Sielert, U., Sturm, C., Selle, U., Sühlsen, T., Süßebecker, K., Tulowitzki, P., Wichmann, M. (2010). Kieler Thesen. Ganztägig lernen. Kiel: Christian-Albrechts-Universität.


 

INSTITUT FÜR BILDUNGSMANAGEMENT 
Startseite   Download Zentrum   Sitemap  Kontakt Login